FANDOM

Rozbuduj
To jest zalążek artykułu Zbihr.
Jeśli możesz pomóc wiki, aby go rozbudować to proszę - edytuj artykuł!
Zbihr
Zbihr
Imię i nazwisko Zbihr
Urodzony 1778
Przemiana 1802
Przydomki
  • Z (Bracia)
Opis fizyczny
Rasa

wampir

Płeć mężczyzna
Wzrost ok 2m
Kolor włosów brak, łysy
Kolor oczu
  • czarne
  • żółte (gdy jest szczęśliwy)
Rodzina
Przynależność
Zawód
  • zabójca
  • wojownik
Status
Występowanie
Tak
1. Mroczny kochanek
Tak
2. Ofiara krwi
Tak
3. Wieczna miłość
Tak
4. Wampirze serce
Tak
5. Śmiertelna klątwa
Tak
6. Dziedzictwo krwi
Tak
7. Anioł zemsty
Tak
8. Dusza wampira
Tak
9. Droga przeznaczenia
Tak
10. Księżycowa przysięga
Tak
11. Sidła namiętności

Zbihr - (ang. Zsadist, w skrócie "Z") syn Aghona i Nazin, brat bliźniak Furiatha, broniec Belli, ojciec Nalli.

Biografia Edytuj

Życiorys Edytuj

Zbihr we wczesnym dzieciństwie został porwany przez swoją niańkę i sprzedany do niewoli. Trafił w ręce okrutnej Posiadaczki, u której został juchaczem. Kobieta więziła go, a tuż po przemianie wykorzystywała seksualnie. Przez ponad 100 lat swojego życia zaznawał tylko cierpienie, nie tylko z ręki Posiadaczki, ale i mężczyzn. Zbihr był maltretowany, molestowany i wykorzystywany seksualnie przez obie płcie.
W 1898 roku, jego brat Furiath uwalnia go z rąk Posiadaczki. Bliźniaki później spotykają na swojej drodze Ghroma i dołączają do Bractwa. Później jeszcze Zbihr wraca do Posiadaczki, aby dokonać zemsty. Zabija ją, a następnie, przez kilkaset lat trzyma jej czaszkę w swoim pokoju, by nie zapomnieć wyrządzonych mu krzywd.
Przez przeżytą traumę nienawidzi kobiet. Lubi budzić w nich strach swoim wyglądem. Żywi się krwią ludzkich prostytutek, wymazując im następnie pamięć. Nie lubi jedzenia, żywi się głównie jabłkami. Nie je jedzenia, którego sam wcześniej nie przyrządził, bo jak uważa jest ono zdradliwe.
Jego życiowe motto to "pierdol się". Często prosi bliźniaka, aby ten zadawał mu ból. Pomimo, że nie jest już niewolnikiem to jest jedyne uczucie, które mu zawsze towarzyszy. Bardzo długo nie mógł się pogodzić z przeszłością, co zrobił jedynie dzięki Belli. Zaczął jeść normalnie jedynie dzięki swojej krwiczce chcąc okazać się dla niej wartym czegoś samcem. Dla Belli zmienił swoje dotychczasowe zachowanie, nie był już opryskliwy i nie prosił o ból swojego brata bliźniaka, stał się opiekuńczy i troskliwy. Podążał za swoją krwiczką.

Wygląd Edytuj

Jest wysokim samcem, o mizernej budowie ciała w odniesieniu do reszty braci. Nawet pojedyncze włókna mięśni, rysowały się wyraźnie pod jego skórą. Na nadgarstkach i szyi ma wytatuowane czarne obręcze juchacza. Na plecach ma szereg blizn, a przez środek jego twarzy przebiega jedna z nich, która deformuje częściowo jego usta. Zawsze ma zgoloną głowę. Ma przekute oba sutki kolczykami, co sam uczynił[1]. Ma żółte oczy, które są rzadkością i błogosławieństwem śród wampirów, jednakże jego ciemna strona natury zmieniła je w czerń.

"Choć był potężnym samcem, jego mięśnie, a nawet pojedyncze włókna, rysowały się wyraźnie pod skórą. Był chudy, za chudy jak na samca, w dodatku wojownika. Wyglądał niemal na zagłodzonego. Z przodu też miał blizny, ale tylko dwie: nad lewą piersią i na prawym ramieniu. W obu sutkach miał kolczyki ze srebrnych kółek z kuleczkami, które migotały w rytm oddechu. Ale najbardziej zaszokowały ją czarne wstęgi tatuażu na nadgarstkach." — narrator [2]

Charakter Edytuj

Zbihr jest niezwykle brutalnym i agresywnym wampirem. Jego odwaga, niekiedy, graniczy z nierozwagą i głupotą. Niebezpieczny, arogancki, nie wzbudza zaufania nawet wśród swych Braci. Jedyną osobą, która kontroluje Zbihra jest jego brat bliźniak.
Jego życiowe motto mieści się w jednym słowie - pierdol się.
Nie potrafi zaangażować się w związek z żadną samicą. Tworzy wokół siebie aurę grozy, jednak gdy Bella okazuje mu względy nie wie jak się zachować.
Czuje do siebie wstręt. Uważa, że jest brudny i skalany. Nienawidzi być dotykanym.
Po tym jak się związał z Bellą pokazuje inne swoje oblicze. Przestaje myśleć powoli o tym co stało się w przeszłości. Staje się delikatny, kochany, opiekuńczy. Zmieniają się jego stosunki z bratem.

Ciekawostki Edytuj

  • Szmaragd to rodowa barwa Zbihra[3].
  • Sam przekuł sobie oba sutki kolczykami [4].
  • Przez 228 lat był analfabetą. Dopiero w 2006 roku Mary Luce nauczyła go czytać i pisać [5].
  • Sam się strzyże, ponieważ nienawidzi swoich włosów, które były długie i nie strzyżone, kiedy był jeszcze juchaczem, przypominają mu one niewolę.

Zobacz także Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. J. R. Ward: Ofiara krwi, rozdział 40.
  2. J. R. Ward: Ofiara krwi, rozdział 40.
  3. J.R Ward: Dziedzictwo krwi, rozdział 57.
  4. J.R Ward: Ofiara krwi, rozdział 40.
  5. J.R Ward: Wieczna miłość, rozdział 49.