FANDOM

Wybranka - (kapłanka Pani Kronik) samica wampirów chowana na służebnice Pani Kronik. Wybranki uchodzą za arystokrację, choć bardziej w hierarchii duchowej niż świeckiej. Z samcami nie mają prawie styczności, czasem jednak parzą się z wybranymi dla nich przez Panią Kronik braćmi, aby zapewnić liczebność kasty. Posiadają dar jasnowidzenia. W dawnych czasach karmiły swoją krwią członków Bractwa, którzy nie mieli własnych krwiczek, praktyka ta została jednak zarzucona.

ObecnieEdytuj

Pomimo, że praktyka dokrwienia została zawieszona to w drugiej części serii Ofiara krwi, wraca ona do łask. Rankohr, który związał się z ludzką samicą - Mary, nie może być przez nią dokrwiony. Wojownik za przyzwoleniem swojej partnerki korzysta z usług Wybranki Layly.

Miejsce przebywaniaEdytuj

Wybranki żyją w innym świecie, zwanym Sanktuarium. Prowadzą one tam cichy i spokojny tryb życia, całkowicie odmienny od tego prowadzonego przez wampiry i ludzi na Ziemi.

HierarchiaEdytuj

Osobą zarządzającą Wybrankami jest Pani Kronik. Kiedy w 5. części serii: Śmiertelna klątwa, zostaje powołany Najsamiec, on staje na czele Wybranek.

Drugą osobą w hierarchii jest Przełożona Wybranek.

WybrankiEdytuj

Rozbuduj
To jest zalążek artykułu Wybranka.
Jeśli możesz pomóc wiki, aby go rozbudować to proszę - edytuj artykuł!