FANDOM

Vrhedny
Vrhedny
Imię i nazwisko Vrhedny
Urodzony 1704
Przemiana 1729
Przydomki
  • V (Bracia)
  • Kozia Bródka (Manuel Manello)
Opis fizyczny
Rasa

wampir

Płeć mężczyzna
Wzrost 195 cm
Kolor włosów czarne
Kolor oczu

diamentowe

Rodzina
Przynależność
Zawód
  • wojownik
Status
Występowanie
Tak
1. Mroczny kochanek
Tak
2. Ofiara krwi
Tak
3. Wieczna miłość
Tak
4. Wampirze serce
Tak
5. Śmiertelna klątwa
Tak
6. Dziedzictwo krwi
Tak
7. Anioł zemsty
Tak
8. Dusza wampira
Tak
9. Droga przeznaczenia
Tak
10. Księżycowa przysięga
Tak
11. Sidła namiętności

Vrhedny - (ang. Vishous, w skrócie "V"), urodzony w 1704 roku, brat bliźniak Panikhy, syn Krhviopija i Pani Kronik; członek Bractwa. Był wychowywany przez okrutnego ojca od 3 roku życia. Przemianę przeszedł w 1729 roku. Będąc dorosłym samcem poznał prawdę o swoich korzeniach, dowiedział się kim była jego matka oraz, że ma bliźniaczą siostrę. Posiada dar jasnowidzenia.

Biografia Edytuj

Życiorys Edytuj

Vrhedny wychowywany był przez sadystycznego ojca w obozie wojowników od 3 roku życia. Wraz z wiekiem odkrył w sobie dar, który z czasem okazał się przekleństwem. Dorastał w świecie pełnym przemocy. Jedyną radość znajdował w książkach, które i tak z czasem tracił. Tuż po przemianie, został wygnany z obozu, po tym jak w przypływie agresji próbował zabić ojca. Przykrą pamiątką po obozie są tatuaże na jego ciele i częściowe wykastrowanie.
Po ucieczce z obozu wędrował przez lata trzymając się cienia i schodząc ludziom z drogi. Sto lat później trafił do Włoch gdzie pracował jako zbir dla handlarza niewolnikami. W Wenecji znalazł kurtyzany swojej rasy które zgadzały się go dokrwić więc z nich korzystał. Pracował dla handlarza jakieś dziesięć lat, aż pewnej nocy zauważył atakowaną przez reduktora wampirzycę. Jej syn obserwował całe zajście. Samica zmarła, ale Vhredny zabił reduktora. Chłopczyk został przekazany arystokracji. Okazało się że dziecko był synem upadłej wybranki, a sam chłopak został później ojcem nieżyjącego już członka Bractwa - Tohra. Ponieważ ocalił wampira wywodzącego się z krwi wojowników, informacje o tym czynie rozeszły się, dzięki czemu odnalazł go Hardhy, który polecił Ghromowi aby ten go zwerbował do Bractwa.

Ofiara krwi Edytuj

Vrhedny wybrał się z Rankohrem do One Eye. Kiedy przybyli na miejsce, Rankhor zapytał się go czy miewa na jego temat wizje. W tym czasie pojawiła się jedna z nich, że Rankhor spotka swoje przeznaczenie, swoją ukochana, która jest dziewicą. Przyjaciel to zbagatelizował.

Wieczna miłośćEdytuj

Na jakiś czas stracił możliwość widzenia przyszłości. Pod koniec książki, nakarmił Butcha swoją krwią, gdyż miał wizje, że jeżeli Butch się od niego nie dokrwi to umrze.

Wygląd Edytuj

  • ponad 2 metry wzrostu
  • czarne włosy
  • ciało ma zdobione tatuażami: na twarzy i prawym ręku
  • lewe oko ma okolone tatuażami
  • diamentowe oczy
  • nosi rękawiczkę na prawej ręce
  • nosi czapkę z herbem drużyny Red Sox
  • ma kozią bródkę

Charakter Edytuj

Jest szczery do bólu i bezpośredni, a często wypowiada się z sarkazmem. Cechuje się wytrwałością i męstwem. Jest całą duszą oddany Bractwu. Twardy i pewny siebie. Pod maską twardziela chowa czułość, dobroć i łagodność. Jest sadhominem.

Uzdolnienia Edytuj

  • niezwykła inteligencja
  • geniusz komputerowy
  • złota rączka
  • tatuażysta
  • umiejętność wykonania wszystkiego z metalu, m.in sztyletów dla Bractwa
  • świecąca dłoń, która niszczy wszystko czego dotknie
  • szybka regeneracja
  • Sam skonstruował system zabezpieczeń w posiadłości Bractwa
  • nadludzka szybkość i siła
  • posiada dar jasnowidzenia (czasami widuje przyszłość)
  • mówi w 16 językach

"Vrhednv był geniuszem komputerowym w gruncie rzeczy był złotą rączką w każdej dziedzinie – odpowiadał za komunikację i bezpieczeństwo posiadłości. Całością sterował za pomocą Czterech Zabawek, jak nazywał swój zestaw pecetów."[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Fan drużyny Red Sox.
  • Kiedy ma wizję, źrenica jego lewego oka staje się czarna, a następnie rozszerza się pochłaniając tęczówkę i białko[2].
  • Ma 195 cm wzrostu i waży 115 kg [3].

PrzypisyEdytuj

  1. J.R Ward: Wieczna miłość, rozdział 5.
  2. J.R. Ward: Ofiara krwi, rozdział 2.
  3. J.R. Ward: Sidła namiętności, rozdział 14.